2009-06-01

Uppdatering...

...av helgen kommer här:
I lördags va det ju helt underbart väder! Åh vad jag mådde gött! Vågade dock inte vara så mycket ute i solen men liiite iaf :) för övrigt så gjorde vi inte så mycket. Min kusin Sanna var här, barnen lekte, Elin va på kalas, jag pyste bara på lite, va till grannarna och drack kaffe. Vi grillade såklart. Micke Dahl och Isabell kom och hälsade på, skoj skoj!! även om det bara va en snabbvisit. På kvällen kom min moster och hämtade Sanna, Alexander följde åxå med för han skulle sova med dom. Jag åkte till Anna och drack lite vin. Jag, Anna, Marie och ca 10 studenter. Fasen va kul vi hade =) Tack allahopa! Vi drog ju såklart på Ön sen, där hade jag väldans kul. Mindre kul var det på hemvägen då jag hade så äckligt ont i fötterna (hade ju inte planerat att dansa så jag hade inte dom bästa pjuxen på mej), jag gick iaf barfota ner till "centrum", därifrån fick jag skjuts i den coolaste bilen ever!! Väl hemma va det bara att plocka fram pincetten och plocka glas ur min stackars fot.

På söndan va jag piggast av alla tror jag =) nöjd. Fick en väldans fin blomma av Alexander som han hade varit och köpt alldeles själv =) världens goaste barn har jag. Kl 17 var jag och Anna på badhuset för att må som Prinsessor! och det gjorde vi minsann. Vi började med arombastu (rosenträ) med peeling (grovsalt, olja och lavendel) helt fantastiskt. Efter det fixade Cattis till våra ögonbryn, Anna masserade oss, vi bubblade, åt och drack kaffe och njöt. Sist men inte minst, Blessing av Inger Agnar-Andersson. Jag va helt väck när allt var klart och jag sov som en stock hela natten. Väntar på nästa "må-bra-kväll"

Idag har jag jobbat, 8-12, det är lagom start på veckan. Hämtade kidsen och passade på att pussa och krama på Elin och Alexander innan dom åkte till Daniel. Jag och Bella käkade middag och sen åkte vi till pappa/morfar på Nilsvallen men där var det ingen hemma. När vi skulle åka därifrån upptäckte jag att vi hade punktering. Jag och Bella rotade fram reservdäcket, domkraften och skulle till och börja då Bella fick nå anfall och fick för sig att klänga överallt och mest vara i vägen så jag vågade inte hissa upp nån bil. Ringde pappa, inget svar. Ringde svärmor men hon skulle bort, svärfar va i Älvros, Lars jobbade. Jag tog med mej Bella till Monica (min gudmor) och Gunnar som bor i huset bredvid och dom va hemma som tur va. Dom följde med mej till bilen, Monica passade Bella och Gunnar tittade på när jag bytte däck =) ja lite hjälp fick jag med att hissa upp bilen + att han drog åt muttrarna ordentligt hårt. Lagom tills jag va klar kom pappa och Kristina hem, då blev det kaffe, glass och bullar på altan.

Nu sover Bella och jag ska gå ut och vattna våra stackars blommor.


Måste nog gå och kolla så att cykeln är redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar