2009-07-16

Torsdag!

Idag är det torsdag, vet ni varför jag vet det? Det är för att TH låg i brevlådan. Jag har dålig koll på dagarna annars. Torsdag betyder även meducintajm. Min skeletttablett måste jag ta en gång i veckan, den är lite skrämmande faktiskt. Jag måste ta den på fastande mage ok DET är inte nå skrämmande, jag får absolut inte ligga ner på minst 30 minuter och absolut inte äta något minst 30 min efter att jag tagit den och jag måste dricka minst 1 glas vatten till den för att den inte ska fastna för den kan ge hemska frätskador (!!) Känns ju trevligt att ta den.
Jag va iaf till min doktor igår. Hon va inte nöjd nu heller =( jag fick gå till LAB och ta prover, det sved lite faktiskt. När hon hade tagit 3 rör blod och jag hade fått ett litet plåster kom hon på att hon behövde 2 till, det sved då åxå. Jag tycker inte om. Men sen tröstade hennes våg mej =D Läkaren har hela tiden att jag kommer att gå upp i vikt pga allt kortison men icke då.
När jag kom tillbaka så sa hon att jag är sjukskriven till 26 augusti, då började jag gråta. Jag vill bli frisk NU!! Idag är det lika ont som igår. Äh nu skiter vi i det där.

Idag ska jag iaf försöka hälsa på kusin Anki. Det är konstigt det där, jag har inget planerat på dagarna och ändå hinner jag inget. Nu ska det bli ordning...kanske.
Förresten, vilken vidrig natt det va inatt. Först vaknade jag kl halv 3 på soffan, stängde tvn och släckte och gick och la mej. Efter en stund såg jag världens ljussken och därefter en massa muller. Jag skundade mej upp och drog ur datorn, tvn mm. Skyndade mej tillbaka och gömde mej under täcket. Såg ju hur det lyste upp ändå. Jag låg såklart och räknade mellan blixten och mullret. Fick hjärtklappning och kallsvettades, så illa tycker jag om åska. Tur att det gick över fort.
Nåt skoj som hände igår va att våra kära grannar, Magnus, Karin, Lovisa och Emil kom hem efter en 5 veckors semester på Gotland! Jippi =D

Nu orkar jag inte sitta här mer.

Roger och out!

2 kommentarer:

  1. Får man fråga varför du måste äta medicin? Kram & Krya på dig :)Erica

    SvaraRadera
  2. Tycker faktiskt jäkligt synd om dig......gå till tandläkaren och sen blir de så här.
    Fasiken, hoppas verkligen att de går över snart.

    SvaraRadera