2009-05-20

Min vanliga tur!

Idag kom jag äntligen iväg till tandläkaren! Jag har oroat mig vääääldigt länge men nu hade jag ont och va tvungen att gå dit. Jag har en kindtand som jag en gång för längesen rotfyllt, efter en liten tid så gick den sönder och det va inte så mycket kvar av den idag. Men iaf så gick jag till Folktandvården och hoppades att dom skulle ha tid med mig och det hade dom. En jättetrevlig tandläkare fick jag träffa. Jag skakade som ett asplöv och tårarna rann på kinderna och magen gjorde ont (jag vet att jag är löjlig men det bara blir så). Jag fick en dunderbedövning och han började gräva bort tanden. Sen skulle han ta en borr och dela tanden, det va då det hände! Det väldigt otäcka...

All luft och vätska som kommer när han borrar for in i kinden! Jag trodde allvarligt att kinden skulle spricka. Han skyndade sig att lägga bort sina verktyg och pressade sin hand mot min kind så det inte skulle bli nå mer, det mesta pressades då upp mot ögat så jag inte såg nåt. Sen sa han att det va bara att avbryta allt, skriva ut massa antibiotika och värktabletter. I ca 1 timma fick jag ligga där och "vila". Det knastrar i halva mitt ansikte och upp över tinningen när jag känner där, det är all vätska och alla luftbubblor! som om jag inte hade tillräckligt innan? ;)

Ja nu ska jag inte sitta här mer för nu börjar det göra ont på allvar och jag ska skynda mig på dagis och hämta Elin. Hej svejs!

Jo förresten, jag fick äran att komma tillbaka till Tandis om ca 1 månad och ta bort resten av tanden. Lyllo mej!

Nu är det inte lika mycket vätska men det känns...

2 kommentarer:

  1. inte skönt. kram R

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte....körde han in borren i kinden och luft o vätska for upp mot ögat i kinden?? Lät ju fruktansvärt i sånna fall. Blev dom inte skadeståndsskyldiga??
    Ser inte så skönt ut.

    SvaraRadera